Fri frakt över 499kr. Automatisk rabatt:KÖP 4 FÅ 12% RABATT

Återbetalningspolicy

På Glathem strävar vi efter att göra våra kunder 100% nöjda med den produkt de har köpt från oss. Om du upplever några leverans- eller produktproblem och känner dig frustrerad, vänligen kontakta oss via e-post customer@glathem.se så hjälper vårt team dig direkt.

ANNULLERING AV ORDER

Skicka ett e-postmeddelande till customer@glathem.se så snart som möjligt om du vill annullera en order som du just har lagt. Tyvärr kan vi inte annullera din beställning när den har behandlats och/eller skickats.

RETUR/UTBYTE

Alla produkter har en ersättnings-/återbetalningsgaranti inom 30 dagar efter mottagandet. Endast varor som anländer i ett fysiskt skadat skick, saknar delar eller tillbehör, är defekta eller skiljer sig väsentligt från produktbeskrivningen är tillåtna för återbetalning eller utbyte.

För att vara berättigad till en retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller oanvänd, med taggar och i sin originalförpackning. Du behöver också kvittot eller inköpsbeviset.

För att starta en retur kan du kontakta oss på cs@glathem.se. Om din retur accepteras skickar vi dig en returetikett och instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som returneras till oss utan retur instruktioner kommer inte att accepteras.

Om du har frågor om returen kan du när som helst kontakta oss på cs@glathem.se.

Innan du returnerar varor till oss ber vi dig läsa och följa instruktionerna nedan. Se till att du förstår vår returpolicy och att alla kriterier är uppfyllda innan du fysiskt skickar tillbaka några varor till oss.

Notera:

  • Skicka oss en detaljerad anledning till returen och tydliga bilder eller en video av produkten som stöder din anledning.
  • Vår policy gäller i 30 dagar. Om mer än 30 dagar har gått sedan du tog emot varor kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte.
  • Returnera inte varorna direkt till den adress som anges på fraktpaketet. Underlåtenhet att använda den returadress som tillhandahålls av vår kundtjänst brevlåda kommer att påverka din returprocess.
  • För att säkerställa din återbetalning, använd en spårbar posttjänst, vi kommer inte att vara ansvariga för saknade paket.

Utbyte

Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du har och, efter att ha accepterat returen, göra ett separat köp på den nya varan.

ÅTERBETALNINGAR (om tillämpligt)

Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och granskat din retur och meddelar dig om återbetalningen har godkänts eller inte. Om det godkänns kommer du automatiskt att återbetalas genom din ursprungliga betalningsmetod. Observera att det kan ta 7–14 arbetsdagar för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och utfärda en återbetalning.

Notera:

  • Endast artiklar till ordinarie pris kan återbetalas, tyvärr kan rabatterade artiklar inte återbetalas.
  • Om du returnerar en vara utan att meddela vår kundtjänst kommer vår kvalitetsavdelning att betrakta varan som icke-återbetalningsbar.

SENA/UTEBLIVNA ÅTERBETALNINGAR

Alla återbetalningar kommer att krediteras till din ursprungliga betalningsform. Om du har betalat med kredit- eller betalkort kommer återbetalningar att skickas till den kortutfärdande banken inom 7-14 arbetsdagar efter mottagandet av retur- eller annulleringsförfrågan.

Om du inte har fått någon återbetalning kan du göra följande:

  • Kontrollera ditt bank- eller PayPal-saldo igen (transaktionen kan bli försenad).
  • Kontakta din bank/kreditkortsföretag (det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt släpps).

Om du har gjort allt detta och fortfarande inte fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på cs@glathem.se.

FRAKTKOSTNAD & OMLISTNINGSAVGIFT

För att returnera din produkt ska du skicka ett mail till cs@glathem.se med ditt ordernummer för mer information.

  • Köpare ansvarar för kostnaden för returfrakt, Om det inte finns något produktkvalitetsproblem, på grund av kundens personliga skäl, till exempel ogillar / väljer fel färg / väljer fel storlek...
  • Glathem står för returfraktkostnaden om varan är defekt/skadad/saknar delar/fel vara.
  • Vi tar inte ut någon åternoteringsavgift.