Fri frakt över 499kr. Automatisk rabatt:KÖP 4 FÅ 12% RABATT

Beställning och leverans

Denna policy gäller för beställningar från (Sverige). Denna policy är utformad för att säkerställa att du har en tydlig förståelse för våra fraktpolicyer och procedurer. Genom att beställa från denna butik accepterar du de policyer som finns häri.

LEVERANSOMRÅDE

  • Land vi levererar till: Sverige

FRAKTAVGIFT

  • Standardfrakt: kr 50,00 (Orderbelopp kr 0-499,00)
  • Fri frakt: kr 0,00 (Orderbelopp över kr 500,00)

LEVERANSTID

Tidpunkt för mottagande = Bearbetningstid + Leveranstid

  • Bearbetningstid: 1-5 arbetsdagar (mån-fre)
  • Leveranstid: 10-20 arbetsdagar (mån-fre)

SPÅRNING AV ORDER

De leveransdatum som anges av Glathem är uppskattningar. När din beställning har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande med spårningsnumret, som kan spåras via Spåra beställning. Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan spårningsinformationen är aktiv.

LEVERANSINFORMATION

Leveranstiden beror på flera faktorer, som destinationsland, tull, väder och så vidare, vilket är väldigt svårt att kontrollera. Det här är vad vi arbetar med hela tiden för att göra det bättre och bättre.

Kontrollera att all leveransinformation är korrekt. Om det finns felaktig och/eller saknad information kan vi behöva kontakta dig för att uppdatera leveransinformationen, vilket kan orsaka förseningar i leveransen av din beställning. Förseningar kan också uppstå till följd av tullklarering.

Ditt lokala tullkontor kan behöva ytterligare dokument och tid för att klarera ditt paket, vilket kan fördröja den beräknade leveranstiden.

Din beställning kan levereras till dig av antingen det lokala postkontoret eller en lokal kurir. Beroende på ditt område levereras de flesta beställningar av din lokala posttjänst, så paketet kommer att tas emot med din vanliga post. Om du inte är hemma när leveransen sker kan posttjänsten lämna ett meddelande om hur och var du kan hämta din leverans.

Det kommer inte att göras någon omleverans om paket returneras till fel adress, ofullständig adress eller returneras på grund av otillgänglighet.

Vi ansvarar inte för paket som returneras till oss som avvisade, ej uthämtade, ej levererbara eller på grund av felaktig eller otillräcklig adress.

ORDER SLUTSÅLD

Om din beställning är slutsåld efter köpet kommer Glathem att meddela dig och låta dig byta till en annan stil av samma värde eller göra en återbetalning.

ANNULLERING AV ORDER

Skicka ett e-postmeddelande till cs@glathem.se. så snart som möjligt om du vill annullera en beställning som du just har gjort. Tyvärr kan vi inte annullera din beställning när den har behandlats och/eller skickats.

SKATTER OCH AVGIFTER

Vi kommer inte att begära några skatter och avgifter på vår sida. Eventuella importskatter, tullar och relaterade tullavgifter kan debiteras när paketet anländer till destinationslandet. Dessa avgifter bestäms av tullkontoret för den specifika destinationen.

Tullavgifter och försäljningsskatt är kundens ansvar. Vänligen kontakta din lokala tullmyndighet angående avgifter. Observera också att tullombud i sällsynta fall kan försena leveransen av vissa paket. För ytterligare information om avgifter, vänligen kontakta ditt lokala tullkontor.

SEPARATA PAKET

I vissa fall kan en beställning delas upp i olika paket av något av följande skäl:

  1. Vissa artiklar kan vara restnoterade;
  2. Viktbegränsningar för vanlig frakt som införts av postverket.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss, så återkommer vi till dig så snart som möjligt! Vänligen skicka e-post till cs@glathem.se.

Tack för din oro och stöd!